ZARZĄDZENIE
NR 1 / X / D / 2024
DYREKTORA
ZAKŁADU GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ
W DOBRODZIENIU
z dnia 1 październik 2024r.
W sprawie powołania komisji przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą: „Dostawa koksu i węgla na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrodzieniu w sezonie grzewczym 2024/2025”.
§ 1
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrodzieniu, na podstawie art. 53 ust. 2 ustawy z dnia 19 sierpnia 2024 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2024r. poz. 1320) powołuje komisję przetargową do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą: „Dostawa koksu i węgla na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrodzieniu w sezonie grzewczym 2024/2025”.
§ 2
Niniejsze Zarządzenie określa tryb pracy komisji przetargowej powoływanej do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zwanej dalej „komisją”. Postępowanie będzie prowadzone w trybie podstawowym, na podstawie art. 275 ustawy Pzp.
§ 3
W skład komisji przetargowej wchodzą:
Zygfryd Czichon – przewodniczący,
Bartosz Cholewa – członek komisji przetargowej,
Anna Maria Gerlic – sekretarz.
Komisja przetargowa wykonuje czynności określone w ustawie z dnia 19 sierpnia 2024r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024r. poz. 1320).
Pracami Komisji kieruje przewodniczący komisji.
Komisja rozpoczyna pracę z chwilą jej powołania.
Członkowie Komisji wykonują powierzone im czynności w sposób bezstronny, rzetelny i obiektywny z zachowaniem najwyższej staranności, kierując się wyłącznie przepisami prawa oraz swoją wiedzą i doświadczeniem.
Członkowie Komisji zobowiązani są do udziału w jej pracach.
Jeżeli w chwili rozpoczęcia postępowania, którakolwiek z wymienionych w ust. 1 osób będzie nieobecna lub zostanie odwołana ze składu komisji, skład Komisji ulega zmniejszeniu do osób obecnych, z tym, że Komisja nie może składać się z mniej niż trzech osób, w tym przewodniczącego.
§ 4
W zakresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Komisja wykonuje w szczególności następujące czynności:
przygotowuje propozycje wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji warunków zamówienia,
dokonuje otwarcia ofert za pomocą platformy zakupowej,
dokonuje badania i oceny ofert,
wzywa wykonawców do uzupełnienia lub wyjaśnienia dokumentów wymaganych od wykonawców lub do wyjaśnienia treści oferty,
wnioskuje do kierownika zamawiającego o wykluczenie wykonawców w przypadkach przewidzianych ustawą,
wnioskuje do kierownika zamawiającego o odrzucenie oferty w przypadkach przewidzianych ustawą,
przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej bądź wnioskuje do kierownika zamawiającego o unieważnienie postępowania,
dokonuje analizy wniesionych środków ochrony prawnej oraz przedstawia kierownikowi zamawiającego rekomendację dotyczącą odpowiedzi na odwołanie albo odpowiedzi na informację o podjętej niezgodnie z przepisami czynności lub zaniechaniu czynności,
przedstawia kierownikowi zamawiającego propozycje w zakresie wnioskowania do wykonawców o przedłużenie terminu związania ofertą, przedłużenie okresu ważności wadium, a także w zakresie zatrzymania wadium – w przypadkach określonych ustawą,
przygotowuje projekt informacji do wykonawców o zawieszeniu biegu terminu związania ofertą,
zamieszcza ogłoszenie o udzieleniu zamówienia w Biuletynie Zamówień Publicznych,
Członkowie Komisji dokonują indywidualnej oceny ofert wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji warunków zamówienia po szczegółowym zapoznaniu się z ofertami oraz opiniami biegłych (jeżeli byli powołani).
§ 5
Do obowiązków przewodniczącego Komisji należy w szczególności:
wyznaczanie terminów posiedzeń Komisji oraz ich prowadzenie,
podział prac między członków Komisji, uwzględniając określone/przydzielone w zarządzaniu zakresy szczególnej indywidualnej odpowiedzialności podczas procedury o udzielenie zamówienia publicznego,
terminowe i prawidłowe prowadzenie postępowania z uwzględnieniem przepisów ustawy i aktów wykonawczych do niej oraz nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz terminowego i prawidłowego dokonywania czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
nadzorowanie terminowego i prawidłowego zamieszczania na stronie internetowej informacji i dokumentów dotyczących prowadzenia postępowania,
odebranie od członków Komisji pisemnych oświadczeń w zakresie określonym w art. 56 ust. 2 i 3 ustawy i włącznie wskazanych oświadczeń do dokumentacji postępowania,
informowanie kierownika zamawiającego lub osoby wykonującej czynności kierownika zamawiającego o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
§ 6
Do obowiązków sekretarza Komisji należy w szczególności:
prowadzenie dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia,
dokumentowanie czynności Komisji zgodnie z przepisami Ustawy i stosowanymi rozporządzeniami wykonawczymi do niej, w tym sporządzenie protokołu postępowania wraz z załącznikami,
udział w opracowaniu treści wniosków, odpowiedzi i wystąpień związanych z prowadzonym postępowaniem,
czuwanie nad prawidłowym wypełnianiem dokumentacji postępowania przez członków Komisji,
przekazanie drogą elektroniczną do zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych,
udostępnienie wykonawcom tzw „papierowej” specyfikacji, jeżeli wykonawcy zwrócą się o jej wydanie w takiej formie, za pokwitowaniem,
przygotowanie wyjaśnień oraz zmian SWZ – na podstawie informacji przygotowanej przez osoby/członków Komisji odpowiedzialnych za przygotowanie części merytorycznej przedmiotu zamówienia,
wykonanie innych zadań określonych przez przewodniczącego Komisji w zakresie związanym z udzielanym zamówieniem publicznym.
W przypadku nieobecności sekretarza i zastępcy sekretarza Komisji, przewodniczący może powierzyć obowiązki sekretarza Komisji innej osobie wchodzącej w skład Komisji, jeżeli w składzie Komisji jest osoba mogąca zastąpić w danych czynnościach sekretarza.
§ 7
Do obowiązków członka Komisji należy w szczególności:
uczestniczenie w posiedzeniach i pracach Komisji,
przygotowywanie propozycji wyjaśnień dotyczących specyfikacji warunków zamówienia,
złożenie oświadczenia w zakresie określonym w art. 56 ust. 4 ustawy.
Do obowiązków członka Komisji, nie będącego przewodniczącym ani sekretarzem Komisji należy w szczególności:
wykonywanie czynności powierzonych im zgodnie z § 4 ust. 1 i 2 zarządzenia, w tym zadań wyznaczonych przez przewodniczącego Komisji,
niezwłoczne informowanie przewodniczącego Komisji o okolicznościach, które uniemożliwiają udział w pracach Komisji.
§ 8
Kierownik zamawiającego, członek komisji przetargowej oraz inne osoby wykonujące czynności związane z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia po stronie zamawiającego lub osoby mogące wpłynąć na wynik tego postępowania lub osoby udzielające zamówienia podlegają wyłączeniu z dokonywania tych czynności, jeżeli po ich stronie występuje konflikt interesów.
Konflikt interesów występuje wówczas, gdy osoby wymienione w ust. 1:
ubiegają się o udzielenie tego zamówienia,
pozostają w związku małżeńskim, stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, lub są związane z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli albo pozostają we wspólnym pożyciu z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia,
w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia pozostawały w stosunku pracy lub zlecenia z wykonawcą, otrzymywały od wykonawcy wynagrodzenie z innego tytułu lub były członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia,
pozostają z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że istnieje uzasadniona wątpliwość co do ich bezstronności lub należności w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia z uwagi na posiadanie bezpośredniego lub pośredniego interesu finansowego, ekonomicznego lub osobistego w określonym rozstrzygnięciu tego postępowania.
Kierownik zamawiającego, członek Komisji przetargowej oraz inne osoby wykonujące czynności związane z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia po stronie zamawiającego lub osoby mogące wpłynąć na wynik tego postępowania lub osoby udzielające zmówienia podlegają wyłączeniu z dokonywania tych czynności, jeżeli zostały prawomocnie skazane za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 228–230a, art. 270, art. 276, art. 286, art. 287, art. 296, art. 296a, art. 297, art. 303 lub art. 305 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz. U. z 2024 r. poz. 17 z późn. zm.), zwanej dalej „Kodeksem karnym”, o ile nie nastąpiło zatarcie skazania.
Osoby, o których mowa w ust. 1 i 3, składają, pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia, oświadczenie w formie pisemnej o istnieniu albo braku istnienia okoliczności, o których mowa odpowiednio w ust. 2 lub 3. Przed odebraniem oświadczenia, kierownik zamawiającego lub osoba, której powierzył czynności w postępowaniu, uprzedza osoby składające oświadczenie o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
Oświadczenie o istnieniu okoliczności, ok których mowa w ust. 2, składa się niezwłocznie po powzięciu wiadomości o ich istnieniu, a oświadczenie o braku istnienia tych okoliczności nie później niż przed zakończeniem postępowania o udzielenie zamówienia.
Oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 3, składa się przed rozpoczęciem wykonywania czynności związanych z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia.
Czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia podjęte przez osobę podlegającą wyłączeniu powtarza się, z wyjątkiem otwarcia ofert oraz innych czynności faktycznych niewpływających na wynik postępowania.
§ 9
Przewodniczący Komisji przekazuje kierownikowi zamawiającego do zatwierdzenia pisemny protokół postępowania wraz z załącznikami.
Komisja kończy działanie z chwilą wykonania ostatniej czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, co stanowi podstawę do zatwierdzenia protokołu postępowania przez kierownika zamawiającego.
DYREKTOR
Dariusz Popanda
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrodzieniu