Zarządzenia

Zarządzenie Nr 1/X/D/2024

ZARZĄDZENIE

NR 1 / X / D / 2024

DYREKTORA

ZAKŁADU GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ

W DOBRODZIENIU

z dnia 1 październik 2024r.

 

W sprawie powołania komisji przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą: „Dostawa koksu i węgla na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrodzieniu w sezonie grzewczym 2024/2025”.

 

 

§ 1

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrodzieniu, na podstawie art. 53 ust. 2 ustawy z dnia 19 sierpnia 2024 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2024r. poz. 1320) powołuje komisję przetargową do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą: „Dostawa koksu i węgla na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Dobrodzieniu w sezonie grzewczym 2024/2025”.

 

§ 2

Niniejsze Zarządzenie określa tryb pracy komisji przetargowej powoływanej do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zwanej dalej „komisją”. Postępowanie będzie prowadzone w trybie podstawowym, na podstawie art. 275 ustawy Pzp.

 

§ 3

  1. W skład komisji przetargowej wchodzą:

    1. Zygfryd Czichon – przewodniczący,

    2. Bartosz Cholewa – członek komisji przetargowej,

    3. Anna Maria Gerlic – sekretarz.

  1. Komisja przetargowa wykonuje czynności określone w ustawie z dnia 19 sierpnia 2024r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024r. poz. 1320).

  2. Pracami Komisji kieruje przewodniczący komisji.

  3. Komisja rozpoczyna pracę z chwilą jej powołania.

  4. Członkowie Komisji wykonują powierzone im czynności w sposób bezstronny, rzetelny i obiektywny z zachowaniem najwyższej staranności, kierując się wyłącznie przepisami prawa oraz swoją wiedzą i doświadczeniem.

  5. Członkowie Komisji zobowiązani są do udziału w jej pracach.

  6. Jeżeli w chwili rozpoczęcia postępowania, którakolwiek z wymienionych w ust. 1 osób będzie nieobecna lub zostanie odwołana ze składu komisji, skład Komisji ulega zmniejszeniu do osób obecnych, z tym, że Komisja nie może składać się z mniej niż trzech osób, w tym przewodniczącego.

 

§ 4

  1. W zakresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Komisja wykonuje w szczególności następujące czynności:

  1. przygotowuje propozycje wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji warunków zamówienia,

  2. dokonuje otwarcia ofert za pomocą platformy zakupowej,

  3. dokonuje badania i oceny ofert,

  4. wzywa wykonawców do uzupełnienia lub wyjaśnienia dokumentów wymaganych od wykonawców lub do wyjaśnienia treści oferty,

  5. wnioskuje do kierownika zamawiającego o wykluczenie wykonawców w przypadkach przewidzianych ustawą,

  6. wnioskuje do kierownika zamawiającego o odrzucenie oferty w przypadkach przewidzianych ustawą,

  7. przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej bądź wnioskuje do kierownika zamawiającego o unieważnienie postępowania,

  8. dokonuje analizy wniesionych środków ochrony prawnej oraz przedstawia kierownikowi zamawiającego rekomendację dotyczącą odpowiedzi na odwołanie albo odpowiedzi na informację o podjętej niezgodnie z przepisami czynności lub zaniechaniu czynności,

  9. przedstawia kierownikowi zamawiającego propozycje w zakresie wnioskowania do wykonawców o przedłużenie terminu związania ofertą, przedłużenie okresu ważności wadium, a także w zakresie zatrzymania wadium – w przypadkach określonych ustawą,

  10. przygotowuje projekt informacji do wykonawców o zawieszeniu biegu terminu związania ofertą,

  11. zamieszcza ogłoszenie o udzieleniu zamówienia w Biuletynie Zamówień Publicznych,

  1. Członkowie Komisji dokonują indywidualnej oceny ofert wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji warunków zamówienia po szczegółowym zapoznaniu się z ofertami oraz opiniami biegłych (jeżeli byli powołani).

 

§ 5

  1. Do obowiązków przewodniczącego Komisji należy w szczególności:

    1. wyznaczanie terminów posiedzeń Komisji oraz ich prowadzenie,

    2. podział prac między członków Komisji, uwzględniając określone/przydzielone w zarządzaniu zakresy szczególnej indywidualnej odpowiedzialności podczas procedury o udzielenie zamówienia publicznego,

    3. terminowe i prawidłowe prowadzenie postępowania z uwzględnieniem przepisów ustawy i aktów wykonawczych do niej oraz nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz terminowego i prawidłowego dokonywania czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,

    4. nadzorowanie terminowego i prawidłowego zamieszczania na stronie internetowej informacji i dokumentów dotyczących prowadzenia postępowania,

    5. odebranie od członków Komisji pisemnych oświadczeń w zakresie określonym w art. 56 ust. 2 i 3 ustawy i włącznie wskazanych oświadczeń do dokumentacji postępowania,

    6. informowanie kierownika zamawiającego lub osoby wykonującej czynności kierownika zamawiającego o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

 

§ 6

  1. Do obowiązków sekretarza Komisji należy w szczególności:

  1. prowadzenie dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia,

  2. dokumentowanie czynności Komisji zgodnie z przepisami Ustawy i stosowanymi rozporządzeniami wykonawczymi do niej, w tym sporządzenie protokołu postępowania wraz z załącznikami,

  3. udział w opracowaniu treści wniosków, odpowiedzi i wystąpień związanych z prowadzonym postępowaniem,

  4. czuwanie nad prawidłowym wypełnianiem dokumentacji postępowania przez członków Komisji,

  5. przekazanie drogą elektroniczną do zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych,

  6. udostępnienie wykonawcom tzw „papierowej” specyfikacji, jeżeli wykonawcy zwrócą się o jej wydanie w takiej formie, za pokwitowaniem,

  7. przygotowanie wyjaśnień oraz zmian SWZ – na podstawie informacji przygotowanej przez osoby/członków Komisji odpowiedzialnych za przygotowanie części merytorycznej przedmiotu zamówienia,

  8. wykonanie innych zadań określonych przez przewodniczącego Komisji w zakresie związanym z udzielanym zamówieniem publicznym.

W przypadku nieobecności sekretarza i zastępcy sekretarza Komisji, przewodniczący może powierzyć obowiązki sekretarza Komisji innej osobie wchodzącej w skład Komisji, jeżeli w składzie Komisji jest osoba mogąca zastąpić w danych czynnościach sekretarza.

 

§ 7

  1. Do obowiązków członka Komisji należy w szczególności:

  1. uczestniczenie w posiedzeniach i pracach Komisji,

  2. przygotowywanie propozycji wyjaśnień dotyczących specyfikacji warunków zamówienia,

  3. złożenie oświadczenia w zakresie określonym w art. 56 ust. 4 ustawy.

  1. Do obowiązków członka Komisji, nie będącego przewodniczącym ani sekretarzem Komisji należy w szczególności:

  1. wykonywanie czynności powierzonych im zgodnie z § 4 ust. 1 i 2 zarządzenia, w tym zadań wyznaczonych przez przewodniczącego Komisji,

  2. niezwłoczne informowanie przewodniczącego Komisji o okolicznościach, które uniemożliwiają udział w pracach Komisji.

 

§ 8

  1. Kierownik zamawiającego, członek komisji przetargowej oraz inne osoby wykonujące czynności związane z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia po stronie zamawiającego lub osoby mogące wpłynąć na wynik tego postępowania lub osoby udzielające zamówienia podlegają wyłączeniu z dokonywania tych czynności, jeżeli po ich stronie występuje konflikt interesów.

  2. Konflikt interesów występuje wówczas, gdy osoby wymienione w ust. 1:

  1. ubiegają się o udzielenie tego zamówienia,

  2. pozostają w związku małżeńskim, stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, lub są związane z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli albo pozostają we wspólnym pożyciu z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia,

  3. w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia pozostawały w stosunku pracy lub zlecenia z wykonawcą, otrzymywały od wykonawcy wynagrodzenie z innego tytułu lub były członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia,

  4. pozostają z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że istnieje uzasadniona wątpliwość co do ich bezstronności lub należności w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia z uwagi na posiadanie bezpośredniego lub pośredniego interesu finansowego, ekonomicznego lub osobistego w określonym rozstrzygnięciu tego postępowania.

  1. Kierownik zamawiającego, członek Komisji przetargowej oraz inne osoby wykonujące czynności związane z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia po stronie zamawiającego lub osoby mogące wpłynąć na wynik tego postępowania lub osoby udzielające zmówienia podlegają wyłączeniu z dokonywania tych czynności, jeżeli zostały prawomocnie skazane za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 228–230a, art. 270, art. 276, art. 286, art. 287, art. 296, art. 296a, art. 297, art. 303 lub art. 305 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz. U. z 2024 r. poz. 17 z późn. zm.), zwanej dalej „Kodeksem karnym”, o ile nie nastąpiło zatarcie skazania.

  2. Osoby, o których mowa w ust. 1 i 3, składają, pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia, oświadczenie w formie pisemnej o istnieniu albo braku istnienia okoliczności, o których mowa odpowiednio w ust. 2 lub 3. Przed odebraniem oświadczenia, kierownik zamawiającego lub osoba, której powierzył czynności w postępowaniu, uprzedza osoby składające oświadczenie o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

  3. Oświadczenie o istnieniu okoliczności, ok których mowa w ust. 2, składa się niezwłocznie po powzięciu wiadomości o ich istnieniu, a oświadczenie o braku istnienia tych okoliczności nie później niż przed zakończeniem postępowania o udzielenie zamówienia.

  4. Oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 3, składa się przed rozpoczęciem wykonywania czynności związanych z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia.

  5. Czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia podjęte przez osobę podlegającą wyłączeniu powtarza się, z wyjątkiem otwarcia ofert oraz innych czynności faktycznych niewpływających na wynik postępowania.

 

§ 9

  1. Przewodniczący Komisji przekazuje kierownikowi zamawiającego do zatwierdzenia pisemny protokół postępowania wraz z załącznikami.

  2. Komisja kończy działanie z chwilą wykonania ostatniej czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, co stanowi podstawę do zatwierdzenia protokołu postępowania przez kierownika zamawiającego.

 

 

DYREKTOR
Dariusz Popanda

Załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 01.10.2024
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Dariusz Popanda
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 09 października 2024 17:50
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Więdłocha
Ilość wyświetleń: 146
10 października 2024 19:30 (Piotr Więdłocha) - Dodanie załącznika [zarzadzenie_nr1xd2024.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
10 października 2024 19:30 (Piotr Więdłocha) - Usunięcie załącznika [zarzadzenie_nr1xd2024.pdf] z dokumentu. (Dokument opublikowany)
10 października 2024 19:27 (Piotr Więdłocha) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuję o możliwości korzystania z terminala płatniczego w kasie::Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuję o możliwości korzystania z terminala płatniczego w kasie::